rockersbloggen

HFOS och Poisen idea på Strand 23/10

Kategori: Allmänt

Swahili bobs tattoerings studio hade 4 års jubileium på Strand här i sthlm i fredags. Det var slut sålt och jag och en polare hade inga biljetter. Så vi drog dit och skulle köpa i dörren. Men när vi står där så träffar vi två personer som hade biljetter över. Så det var bra så vi köpte en varsin. Jag kom in strax efter tio. Och då hade Henry fiats open sore precis börjat spelat. Jag känner dom i bandet så det är alltid kul att se dom. Det här var deras första spelning sedan deras sångare Sir henry hoppade av. Så deras nya sättning var den att förra basisten Insted for hug hade börjat sjunga i stället och dom hade en ny basist. Dom lät ungefär som förut fast med ny sångare. Det är stenhård punk i riktig 70-tals anda. Det var rätt så mycket folk och bra röj. Dom körde några nya låtar som lät bra. Och dom vanliga klassikerna. En helt ok spelning tack. Sedan efter en halvtimme så gick dom gamla gubbarna i Poisen idea upp på sen. Jag har aldrig sett dom live. Jag lyssnade på dom när jag var yngre. Men kommer inte ihåg låtarna så bra. Men det var kul att se dom spela dom var rätt så tajta. Dom flesta som var där kunde låtarna rätt så bra, så det blev lite allsång. Det är alltid kul och ett riktigt röj. Det var fullt med folk överallt ca:800 pers. Så jag tycker det var en ok spelning. Dom spelar väl inte så mycket längre, men det var bra av tattorings studion att ta hit dom bara för en kväll en riktig comeback i sthlm coolt. Så det var en riktigt rolig kväll. Efter att alla band hade spelat så var det fest. Så man blev rätt så full efter ett tag. Tack till alla som var där och dom som styrde upp det hela. Vi ses kanske nästa gång dom har ett nytt jubeleium. Undra vilka dom tar hit då.

Kommentarer

  • Crille säger:

    HFOS är Sveriges bästa band!

    2009-10-27 | 20:54:07
  • packi säger:

    trevlig kväll, minns bara låten alans on fire dock hehe

    2009-11-06 | 15:47:12

Kommentera inlägget här: