rockersbloggen

Tjena

Kategori: Allmänt

Jag får rätt så mycket skivor genom Giftorm, så här ska det recenseras skivor. Igår så fick jag en skiva av sound polution. Han har spelat gitarr i ett av världens största band. Han fick sparken 1982, och var med i återbildningen av bandet 1996 och fick sparken igen. Det är självklart Kiss gamla gitarrist Ace Frehley. Hans nya skiva heter Anomaly. Det var länge sedan man hörde en skiva av gamle Ace. Det var över 20 år sedan hans senaste skiva kom, Så han har ju haft tid att slipa på låtarna. Jag tycker att han sjunger helt ok. Men hans gitarr spel är ju i en helt egen division tycker jag. Han har gjort en cover på Sweets gamla slagdänga" Fox on the run". Den tycker jag han gör helt ok, men det är ju svårt att göra den lika bra som Sweet gjorde den på 70-talet. Det är bra rock tycker jag mycke solon och så precis som jag förväntade mig. Det release datum idag så gå och köp den på stuts.
Betyg:Fyra söderslagna gitarrer av fem.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: