rockersbloggen

Roky erickson på Peace and love 3/7 2010

Kategori: Allmänt

Tjena gott folk.Det blev ingen liveblogg från Peace and love.För på torsdag natten var det någon tjuv som gick in i mitt tält på campingen och tog min väska med:Dator och kläder och lite annat smått och gått:Men nu så lånar jag jobbets dator och skriver första recensionen från festivalen.Roky erikson spelade på Scenen fantasia på lördags eftermiddagen:Fanstasia är den näst största scenen.Har öppenar med sin gamla klassiker "Night of the vampires" och sen förtsätter bara hitsen efter varandra.Men det verkar som ibland att han inte vet vilken låt dom ska spela.Dom kanske inte har repat så mycket eller så är han nervös.Bästa låten är från nya skivan"True love cast out all evil" är hiten "Goodbye sweet dreams".En grej jag inte förstår varför dom lägger en sådan konsert på eftermiddagen när det är som varmast.Det var så varmt efter ett tag så jag gick till backstage för en kall öl men det var bra det jag såg peace.Tre gamla rockrävar av fem.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: