rockersbloggen

Saxon munchenbryggeriet stockholm den 8/11

Kategori: Allmänt

              Saxon entrade scenen strax efter kl:22 med sångaren Biff byford i spetsen.Dom startade med motorcycle man.Så körde dom i detta tempo i 2 timmar.Detta var ju en 35 års jubeleums turne sen dom turnerade för första gången.Så dom körde mest gamla låtar.Dom har ju gjort en del hits.Det jag blir så glad över när jag ser dom live är hur bra dom är varje gång.Biff har ju fortfarande så bra röst.Det är inte många hårdrocks band som har det nu för tiden.Detta var första gången jag såg dom på en klubb.Har sett dom förut på sweden rock 2 gånger.Det var väldigt mycke folk nästan fullsatt.Det är ju inte konstigt när dom är så bra live.Bästa låten tyckte jag var "Princess of the night"..Det var lite minus var att det var några låtar i mitten som man inte kände igen men annars var det suveränt.Jag kommer alltid vilja se dom live igen i framtiden.Dom körde 24 låtar det är imponerande av ett band som lirat så pass länge.Detta var ett riktigt bra gig bland det bästa jag har sett av dom.Så om ni har chansen så kolla in dom live ni lär inte bli besvikna peace.Betyg: Fem strålande rockers av fem.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: