rockersbloggen

The doits "Northern accents"

Kategori: Allmänt

Tjena dagens recension är inga mindre än mina vänner i The doits.Dom är tillbaka med sin tredje skiva i ordningen.Det var ett tag sedan man hörde något från dom.Det tog ett tag för dom att hitta ett skivbolag som passade dom.I dagens skiv industri är det inte så lätt att bara släppa en skiva som det var för några år sedan.Nu till skivan.Bandet består av bröderna Sagesen och Anders och Tero.Fyra rätt så snälla killar i mina ögon.Musiken är också rätt så snäll powerpop tycker jag.På denna skiva så har man ändrat soundet lite, lite mer trall vänligt.Det är väldigt bra gitarr spel tycker jag.Och Altay sjunger väldigt bra.Jag tror att denna skiva kommer att gå hem hos den stora publiken.Låten "Little heartbreaker" kommer bli en riktig p3 hit.Jag tror denna skiva kommer att bli deras stora genombrott.Skivan släpps den 17/2 så gå och köp den hos närmaste skivhök.Betyg:Fyra kärleksfulla kompis betyg av fem.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: