rockersbloggen

Danzig "Death red sabaoth"

Kategori: Allmänt

Tjena det var ett tag sedan jag skriv skiv recensioner ,men nu har jag fått lite nya skivor av min skivbolags kontakt.Dagens skiva är ingen mindre en Gleen danzigs nya.Jag har inte lyssnat på Danzig så mycket genom åren.Men jag lyssnade flitigt på dom första fyra.Men sedan tappade jag intresset när han inför den femte skivan sparkade alla medlemmar och började spela industrirock.Jag gillar rock inte indrustrirock.Jag har alltid lyssnat någon låt på alla hans senaste fyra skivor men inte tyckt det varit bra.Men på den nya skivan den nionde totalt så verkar han ha hittat tillbaka till det som jag gillade på dom första fyra.Nu spelar han rock igen och sjunger bra som han ska och inte som han har gjort dom senaste åren.Jag blir glad att han är tillbaka i sitt gammla jag.Det är fortfarande hårt och mörkt som det alltid har varit, men det låter ok.Hoppas att han fortsätter i denna anda för nu så spelar han bra igen.Så hoppas dom riktigt mörka åren är förbi.Skivan kom ut för en månad sedan så det är bara att gå och köpa och njuta av den riktiga Gleen.Betyg:Fyra mörka bibliotek i gleens hus av fem.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: