rockersbloggen

Danzig "getaway festival 2011"

Kategori: Allmänt

Hej allesammans.Danzig kom up på monster scenen ca 2040 på fredags kvällen.Ca tio minuter sent.Jag och min gävle vän stog på öl området.Man såg lika bra där som vid scenen.Han såg väldigt arg ut men det är väl hans image.Han börjader med några nya låtar.Musiken lät bra men sången han sjung knappt i micken.Eller så sjunger han inge bra.Men sedan blev sången bättre.Under "Her black wings" så var det jätte bra.Och dirty black summer var helt klart bästa låten.Han blandar mycke låtar från alla skivor.Jag slutade typ lyssna på honom efter 4p skivan så man känner inte igen alla låtar.Jag tyckte han var ok.Jag har aldrig sett honom live förut så det var kul.Jag tyckte att han körde lite kort 60 minuter så det drar ner betyget lite.Och en annan grej jag tänkte på var att inga band under festivalen körde några extra nr konstigt.Så han avslutade med "Mother" och det var bra.Det var helt ok om man ser till hela konserten peace.Betyg:Tre arga coola head bangande rockers av fem.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: