rockersbloggen

The cure hultsfred 2012

Kategori: Allmänt

Hej och välkommna till en ny vecka i rockens tecken.Kl:0045 på fredags natten gick Robert smith och dom andra i The cure upp på stora scenen.Han såg ut som vanligt med sitt stora hår.Dom körde hits efter hits i ca:2 1/2 timme.Det lät riktigt bra.Jag har aldrig varit något stort fan av dom.Men när man är på hultsfred så måste man se dom för att dom är ett legendariskt band.Dom öppnade med "Open" och körde låtar som"Push,Just like heaven,A forest,Lullaby".När dom körde "Friday i`m in love" så trodde med mig att det var slutet.Men körde dom 12 låtar till.Det kallar jag att levera.Jag har aldrig sett en så lång konsert i hela mitt liv.Men dom var ju headlinern så blir det så.Om ni inte har sett dom live så kommer det väl nya chanser dom har hållit på i snart 30år.Och dom lär väl inte sluta än på ett tag peace.Betyg:Fyra riktiga pop ackord av fem.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: