rockersbloggen

At the gates 15/7 gefle metal 2022.

Kategori: Allmänt

At the gates med sångaren tompa gick upp på stora scen 1940. Dom öppnade med "to drink from the night itself" riktigt bra låt det blev ös direkt. Sen fortsatte dom att blanda nya och gamla låtar. Senast jag såg var på getaway 2015. Då var dom.också bra dom har bra energi och det är ett riktigt driv i musiken. Det var mycket folk trots att det dugg regnar men metal gudarna är större än regn gudarna. Dom spelade sammanlagt 11 låtar på ca: 70 minuter. Sista låten blev " nausea" sen var det slut. Detta var fredagens höjdpunkt. Jag tyckte dom var riktigt bra och tompa sjunger väldigt bra. Såg lite på mayham sen åkte jag och la mig på hotellet. På lördagen åkte jag hem så detta blev min sista recension från denna festival tack. Betyg: Fyra öppna dörrar av fem.




Kommentarer


Kommentera inlägget här: