rockersbloggen

Guns'n'roses festival stage 11 juni 2022 sweden rock.

Kategori: Allmänt

Jag var på plats vid stora scenen en kvart innan som dom flesta andra. Kl:22 skulle axel och slash och grabbarna i guns n roses entra scenen. Det hände inget man väntad och väntade. Kl:2230 dök dom äntligen upp och då var stämningen magisk. Dom drog igång med "its so easy" och man hörde direkt att axel inte sjung som vanligt man blev lite besviken men vad ska man göra det var festivalens höjdpunkt. Sen körde dom ett par låtar men rösten ute blev. 5:e låt blev "welcome to the jungle" då blev det ös. Efter ett tag så brydde jag mig inte om sången och fokuserade på slash istället och han var stjärnan i bandet. Sen rullade det på med gamla och nya låtar. "Sweet child of mine" är helt ok. Sen bästa låten var "Knockin on heavens door" då sjung han ok. Sen Körde dom."nighttrain" sen gick dom av scen. Sen blev det extra nummer några låtar. Sen körde dom "paradise city" sen var det äntligen slut. Dom kom en halvtimme sent och körde över en halvtimme. Dom spelade i 3 h och 5 minuter helt galet. 29 låtar det är rätt så bra. Jag förstår att folk gick därifrån men jag hadde inget bättre för mig och när det var dålig gick man och köpte öl och pissa. Så avslutningsvis dom har sett bättre dagar men nu kan man bocka av dom på listan.Tack för en bra festival vi ses nästa år. Betyg:en pistol av fem.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: